zaterdag 11 oktober 2008

Tourette

Het ging zo toen ze een tafelkleed bestelde, in haar bloemenschort met eronder een gebreide pull en haar afgezakte wollen sokken onder sandalen onderwijl haar niet gepoetste tanden blootlachend:
Tafelkleed, met violetjes, daar buiten.
Ik heb een grote tafel, twee meter.
Ik heb het nog bij u gekocht, vorig jaar, maar nu is het gescheurd.
Twee meter, moet ik hebben.
Twee meter, moet ik hebben. (ik snijd het kleed ondertussen af...)
Twee meter.
Ik heb het nog bij u gehad.
Ik heb het nog bij u gehad.
Vorig jaar.
Ik heb het nog bij u gehad.
Maar nu is het kapot. Gescheurd. Twee scheuren, hier en hier.
Twee meter.
Snij maar twee meter af.
Ik heb een grote tafel.
Vorig jaar heb ik ook twee meter gekocht.
Twee meter. (betaald en buitengaand...)
Twee meter is genoeg.
Ik heb het hier nog gekocht.
Twee meter...

Geen opmerkingen: