donderdag 27 maart 2008

Memories, aflevering 15


Pa:
"In Februari 1962 werd de eerste Amerikaan de ruimte ingeschoten. Astronaut John Glenn vloog drie keer rond de aarde, en in december van hetzelfde jaar maakt Mariner 4 de eerste vlucht naar een andere planeet. De sonde scheert langs Venus.

1963: Carine krijgt een broertje. Een zoon werd ons geboren.
Inderdaad, op 13 januari van dat jaar kwam onze eerste zoon Marc Julien Louis Georges op deze wereld. De bevalling verliep, in tegenstelling met deze van onze dochter,vrij vlot. In de nacht om 2 uur naar het moederhuis vertrokken kwam Marcske –Louis-Julien om 6 uur al , heel stijlvol en zalig kraaiend, op onze planeet. Mama was toen heel zwak, en de winter zat niet mee. Het vroor dat het kraakte en waren verplicht om met kinderen op het gelijkvloers te slapen. Mijn moeder "Bonneke" hulpvaardig als altijd, stond ons toen heel erg goed bij.
De bijtende kou hield nog aan tot de maand april.


Stilaan groeide het verlangen naar zelfstandigheid .
In Mei 1964 hakte ik de knoop door en besloot me te vestigen als zelfstandig schilder-behanger. Immers ik was gezien het vele natijdse werk overtuigd tot slagen en liet de "Citrique Belge" voor wat het was.
Ik kreeg werk in overvloed. Veel vrije tijd had ik niet. ’s Zaterdags de schildersschool. ’s Zondags facturen maken of prijsoffertes. Klanten bezoeken om afspraken te maken voor opdrachten en of de keuze van behangpapieren .
Drukke tijden dus."

Geen opmerkingen: