maandag 19 maart 2007

De kruimeldief



Het gebruik van de kruimeldief wordt u hier gedemonstreerd door een dolgelukkige Huguette. Elk mens heeft zo van die dingen die hij nog eens wil doen in zijn leven. Voor onze Huguette is dat dus een kruimeldief hanteren. Ze is er duidelijk mee in haar nopjes. En omdat ze bij de kindjes de kaarsjes ook altijd eens opnieuw aansteken om dat ze uitblazen zo leuk is, deden wij hetzelfde met de kruimeldief. Leeggieten op de tafel en nog eens opnieuw. En stralen dat ze deed, ons kleine Huguette. Het is ook een juweeltje, die kruimeldief van Pa. Hier nog eens een close-up. Wel eens mooi opblinken, pa. Hans stelt zich hiervoor kandidaat, net zoals hij dat bij zijn pas gevonden mooie tabaksdoos in inox ook deed.

Niet dat er veel kruimels te rapen vielen gisteren. Zo was daar de heerlijke kaastaart, waarvan wij nog het recept verwachten. De zelfgebakken traditionele appelcake van ma niet vergeten natuurlijk. En ter gelegenheid van de verjaardag van onze vrolijke dondergod, een bavarois. Ziet hem blazen onze jarige baas. Hip, hip, hip, Hoera!

We hebben onze reputatie van koekiemonsters weer alle eer aangedaan.

Verder was het geschipper tussen onderwerpen als bl*te w**ven, *versp*l en d**dgaan waarop wij binnen de context van een vrolijke familieblog natuurlijk wijselijk niet ingaan. There is a time and a place for everything.

Over doodgaan toch nog het volgende. Ik heb eens in een interview de volgende wijsheid opgepikt, en ik moet zeggen dat ze wel de ernst van de zaak een beetje relativeert. "Ik had er geen last van dat ik niet leefde voor mijn geboorte, dus zal ik daar na mijn dood ook wel geen last van hebben zeker."

Geen opmerkingen: