zondag 17 december 2006

Tijdloze lijstjes.

Op 20 december om 10 uur, 13 minuten en 20 seconden duurt het jaar 2006 nog slechts 1 miljoen seconden. De tijd dringt dus voor de eindejaarslijstjes.

Mijn wispelturige natuur in combinatie met mijn slecht geheugen zorgen ervoor dat ik elke week wel iets anders zou vertellen, niet getreuzeld dus, noteren die handel. En voila, hier is mijn muzieklijstje, se. Een tijdloze 20. Mijn twintig "all time favourites". Twintig nummers die het verschil maken, nummers die mijlpalen vormen in mijn nog prille levensgeschiedenis.


1. Pink Floyd: Wish you were here.
Wie mij kent weet dat.
2. Sisters of Mercy: Alice.
3. The Beatles: While my guitar gently weeps.
The Beatles staan met twee nummers in mijn top 20, dat moest want uiteindelijk zijn ze toch "first and last and always"
4. The Waterboys: Whole of the moon.
Nummer dat ik te danken heb aan mijn Huguette.
5. Peter Hammill : Labour of Love.
Komt uit de plaat Patience van Peter Hammill. Prachtige plaat die Niemand kent. Bestaat uit acht juweeltjes.
6. TC Matic: Oh la la.
7. Kate Bush: Wuthering Heights.
8. The Beatles: Strawberry fields.
9. David Bowie: Ziggy Stardust.
Eigenlijk zou ik 10 nummers ex-aequo in de top 10 willen zetten van Bowie.
10. Jah Wobble, e.a.: How much are they?
11. Police: Message in a Bottle.
12. The Smiths: That joke is’t funny anymore.
13. Tom Waits: Temptation.
14. Deus: Instant Street.
15. Deep Purple: Child in Time.
16. Bob Marley Lively up yourself.
17. Nick Cave: The Weeping Song.
18. Renegade Soundwave: Renegade Soundwave.
19. James Brown: Sex Machine.
20. Labelle: Voulez-vous couchez avec moi?
Niet omwille van de tekst maar voor de werkelijk a-dem-be-nemende zang van Patty en haar "sisters".

Ik heb mij wel beperkt tot het genre "pop en aanverwanten". Vielen aldus uit de boot: "Ne me quitte pas" van Brel, "That's Amore" van Dean Martin, "Stadscoupletten" van Wannes Vandevelde en de Suite Nr.3 BWV 1068 D Major van Bach (te noteren voor een begrafenis! gegarandeerd waterlanders).

Wie zich geroepen voelt ook een muzieklijstje gekruid met wat proza te produceren, zich wenden tot het loket "comments", alwaar uw pennevrucht zal gepromoveerd worden tot "Post".

5 opmerkingen:

Boontjes zei

Ziehier dan het lang verwachte lijstje van Willy!!!
- een tof sport t-shirt maat XL
- een set dopsleutels
- mini-fietspomp voor de koersfiets
- CD Canta Klara 3
- een onderlegger voor op mijn bureau
- enkle flesjes trapist "West-Vleteren" originale (alleen verkrijgbaar in Wesst-Vleteren zelf en hier niet te verkrijgen)
Voilà dat is het...
groetjes
Willy

Boontjes zei

Ik ben er aan begonnen...
Tot gauw
Carine

Marc Ogiers zei

Super, we kijken ernaar uit!

Boontjes zei

Dit is dan het "tijdloze lijstje" van Carine. Of het echt "tijdloos" is kan ik nu nog niet zeggen, in ieder geval is het een goed bedoelde poging. Ik heb er ook niet te hard over nagedacht maar vanuit de buik samengesteld.
Come on lets sing together...

1. I want You, Elvis costello
2. Alma, I Muvrini
3. Old and wise, Alan Parsons Project
4. Troy, Sinéad O’Connor
5. Twee meisjes op het strand, Raymond van het Groenenwoud
6. Sultans of swing, Dire Straits
7. Eenzaam zonder jou, Will Tura
8. Missing, Everything But The Girl (dé dansplaat bij uitstek!)
9. Hurricane, Bob Dylan
10. The wind cries Mary, Jimi Hendrix (kijk zeker eens op de site jimihendrix.com)
11. Perfect day, Lou Reed (maar nog liever in de versie van Anthony and the Johnsons)
12. The river, Bruce Springsteen (eigenlijk nog een paar van Bruce)
13. Hallelujah, Leonard Cohen
14. Nothing really ends, Deus
15. Heartbeats, José Gonzàlez
16. Les yeux de ma mère , Arno
17. Let it grow, Eric Clapton
18. Love and affection, Joan Armatrating
19. You, Das Pop (omdat Willy dat zo graag hoort)
20. Roxane, The police

Boontjes zei

Hoi Marc, in je lijstje zitten er een paar die ik niet ken? breng misschien eens mee op 1/1/07? dan draaien we wat plaatjes?